Skolehelsetjenesten

Skolehelsetjeneste

Velkommen til skolehelsetjenesten, Tøyen skole!
Formålet med skolehelsetjenesten er å fremme elevenes helse og forebygge utvikling av sykdom. Vi er ansatt i bydelen og har taushetsplikt.

Vi ønsker et tett samarbeid med foreldre, lærere og skolens ledelse. Kom gjerne innom kontoret eller ta kontakt på telefon, mail eller send en melding i helsenorge.

Helsesykepleier har kontor i 3. etasje, og er til stede på skolen mandag, tirsdag, onsdag (etter klokken 12:30) og torsdag.
Therese Salvigsen
Therese.salvigsen@bgo.oslo.kommune.no

Fysioterapeut har kontor i U1 og er til stede onsdager.
Marianne Moen
E-post: marianne.moen@bgo.oslo.kommune.no

Familieveileder fra Oslohjelpa er til stede etter avtale.
Anbreena Khan
E-post: anbreena.khan@bgo.oslo.kommune.no

Skolelege, Psykolog og Ergoterapeut er til stede etter avtale.

Les mer om skolehelsetjenesten på Oslo kommunes nettsider.

Her finner du informasjon om skolehelsetjenesten i Oslo.

Oppstartsamtale 1. trinn

VELKOMMEN TIL SKOLESTARTSAMTALE FOR 1. KLASSE

Skolehelsetjenesten ønsker å bli kjent med dere, og inviterer dere til et møte med helsesykepleier. Helsesykepleier vil blant annet snakke med dere om barnets helse, trivsel og utvikling, samt rutinemessig syn/hørsel/høyde/vektkontroll. Ta gjerne med vaksinedokumentasjon hvis barnet har fatt vaksiner utenom vaksineprogrammet ved helsestasjonen.

I Bydel Gamle Oslo har vi tilbud om helseundersøkelse av lege i forbindelse med skolestart. Legen vil lytte på hjertet og lungene, samt undersøke rygg og hofter. Legeundersøkelsen vil av praktiske årsaker av og til gjennomføres på en annen dag. Dere vil da få informasjon om dette.

TA GJERNE KONTAKT 😊