Massetesting på Tøyen skole

Hold avstand, vask hendene

Elevene får tester fra skolen. Vi sender testene hjem på torsdag.

Ved å teste barnet to ganger i uken, slipper barna smittekarantene hvis noen i klassen, på fritidsaktiviteter eller i vennegjengen er smittet.

Hvis noen i familien (husstanden) eller andre tilsvarende nære er smittet, må eleven fortsatt i smittekarantene. Andre tilsvarende nære er bestevenner, kjærester og overnattingsbesøkende.

Sånn tar du testen

Elever som vil teste seg gjør det på tirsdag og fredag hver uke. Elevene skal kun bruke testene fra skolen på disse to dagene. Det gjelder også om de går i klassen til noen som er smittet.

Hvis en elev får symptomer og må testes utenom tirsdag og fredag, skal eleven teste seg ved et testsenter.

Elever som har hatt korona de siste 12 månedene, eller har fått to doser med vaksine, trenger ikke ta test. Elever som har fått én dose med vaksine bør teste seg.

Se vedlegg. Lykke til med testingen.